torsdag 9 april 2009

Vem är jag och varför finns den här bloggen?

Hejsan goda läsare!

Jag har val att skriva i den här bloggen då jag för närvarande har ett jobb som sätter mig i kontakt med i princip all vardagselektronik du kan tänka dig. Visst tänker dom flesta "det gör väl alla?".

MEN!

Jag ser elektroniken från sin allra fulaste sida, servicesidan!
Har själv insikt i reklamationsbiten av i princip all elektronik och andra elektronikrelaterade varor som säljs i sverige idag, då det som vanligt är mycket hysh hysh och hemligheter som pågår bakom väggarna kommer jag inte skriva om allt då jag antagligen inte får.

MEN IGEN

Jag kommer skriva min högst personliga åsikt om de produkter som säljs i sverige, både goda erfarenheter och dom extremt dåliga.

3 kommentarer:

  1. Hej! Tack för inlägget på Minhembio. Du säger att alla 60gb som inte har någon yttre påverkan byts ut. Men gäller detta efter garantin och mot YLOD? Det är så min dog. Jag är nu rädd att få betala undersökningsavgift och pengar för utbyte till en ny.
    Tack för all hjälp!

    SvaraRadera
  2. Det skall inte vara något problem att inom reklamationstiden (3år enligt svensk lag) att få denna utbytt.

    Egentligen är det upp till dig att bevisa att produkten har ett fabrikationsfel som visat sig först efter att garantitiden har gått ut, men om produkten ifråga inte har några fysiska skador skall verkstaden/nordisk film byta ut den utan kostnad för dig som kund.

    Jag personligen är helt säker på att du kommer få antingen en ny ps3a eller en kreditnota som du kan lösa in mot en nyare modell.

    Återkom gärna om det blir problem så skall jag försöka hjälpa dig

    SvaraRadera
  3. Tusen tack för ditt svar. Det glädjer mig enormt mycket! Nu hoppas jag att denna externa serviefirman kommer fram till samma resonemang. Blev bara förvånad när Gameförsäljaren sa att jag kan få betala 500kr för undersökningsavgift och ca 3000 för en utbytt enhet. För jag kommer aldrig acceptera det, i ärlighetens namn har jag endast spelat 10h per vecka och haft det mindre än två år...

    SvaraRadera