onsdag 15 april 2009

Svar på klagomål till Euronics V-ås

"Min dotter köpte en mobiltelefon där och den fungerade inte som den skulle så hon fick byta batteri men det hjälpte inte så hon fick åka tillbaka igen. Pengarna fick hon inte tillbaka utan hon fick ta en ny lika telefon eller en annan till samma pris så hon valde en annan, men den hade dom inte hemma så hon skulle få vänta på den. Det gick över en månad innan den kom till butiken och då skulle dom helt plötsligt ha 600kr i mellanskillnad fastän dom sa att det var samma pris som den andra. Det är väl att lura sina kunder. Min 15 åriga dotter blev väldigt ledsen att hon fick betala 2800kr för denna telefon som kostar mellan 2200-2400kr hos andra butiker. Dessa 600kr hade hon velat lägga på något annat än detta. Hade hon vetat att det skulle bli sådant här tjafs så hade hon inte köpt något hos denna butik.
TÄNKER ALDRIG BLI LURAD AV DOM IGEN!!!!!!!!!"


Har du pratat med butiken själv?

Om dom har lovat en likvärdig telefon borde dom stå för det som dom har lovat, om det istället är så att ni fått en kreditnota att handla en annan mobil för och i det fallet valt en bättre modell som dom fått beställa är det inget konstigt att ni får stå för mellanskillnaden.

Dom har faktiskt erbjudit er en likadan som ni köpte från början, alltså en omleverans enligt KO. Detta är helt ok och det vanligaste förfarandet. Nu har dom gått ett steg längre och gjort en kreditering på eran gamla telefon och ni har själva fått välja vilken annan modell ni vill ha.

Då de flesta klagomål är "enkelriktade" hade det varit kul att se vad Euronics i V-ås har att svara på detta, men jag tycker inte dom gjort något fel om jag utgår från det du har skrivit

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar