torsdag 16 april 2009

JULA, ett löjligt problem dom förlorar på


(Har nu i efterhand märkt att den är "slut" om man klickar på bilden över och går till julas hemsida. frågan är om den verkligen är det eller om detta felet gjort att dom tagit bort den)

Jula säljer ovanstående sladdvinda till kunder när dom vet att den bara innehåller 19meter kabel istället för de utlovade 20 metrarna. Själv skulle jag nog aldrig märka att det saknas en meter och det tror jag de flesta andra håller med om. Nu är det så att en kund faktiskt har märkt att det saknas en meter då han behöver alla 20 utlovade. Då han pratar med Jula om detta problemet vet jula om att det saknas en meter sedan tidigare och erbjuder honom 21kr i kompensation (ca 400kr/20). Detta går denna personen inte med på utan vill ha den ganska simpla lösningen av en skarvsladd så han kommer upp i de 20 meter som utlovas.

Själv tycker jag jula borde tagit denna lösning direkt, men det har dom inte gjort.
Dom har erbjudit att köpa tillbaka hela kabelvindan samt ge milersättning och ett presentkort på 50kr, alla dessa saker efter en del mail fram och tillbaka.
Frågan jag ställer mig här är: Hade det inte varit billigare att ge bort skarvsladden från början? Kabelvindan kan dom inte sälja då den är "defekt", milersättning a 18.50kr/mil samt ett presentkort bör överstiga värdet för en skarvsladd.

Hela denna forumtråden ligger också uppe hos Pricerunner och har än så länge haft ca 5000 läsare. Frågan är om Jula verkligen vinner på att 5000 personer ser att dom inte vill lösa världens enklaste problem på enklaste sätt?

Här kan ni läsa tråden

(Jag är dock inte partisk i detta, jag känner inte personen ifråga utan anser bara att jula gjort fel rent smidighetsmässigt, sedan att dom godkänner återköp, presentkort och milersättning är helt enligt konstens regler och egentligen fullt tillräckligt)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar