fredag 10 april 2009

Dyson Dammsugare



Måste bara skriva ett inlägg om min eminenta dammsugare, japp jag förstår också om det känns sjukt ointressant att läsa om sådana men jag älskar min dammsugare!

Dyson DC20 Allergy är en otroligt trevlig liten apparat, den har HEPA filter för allergiker (vilket jag inte är, men bra ändå). Hyffsat designad, ser nästan ut som ett litet rymdskepp när den dras runt i lägenheten. Sugeffekten är helt brutal, såg en dysondemonstration i ett varuhus där dysonkillen satte munstycket mot väggen och den sög sig fast. Helt påslös så man slipper köpa dammsugarpåsar samt att den suger lika bra när den är full som när den är tom. Tillverkad i kevlarplast (har jag fått höra iaf, sen om det stämmer har jag ingen aning om). Skall vara nästintill omöjlig att ha sönder och dyson är väldigt hjälpsamma om detta väl händer.

Dagens tips om ni behöver en ny dammsugare!
Som vanligt får man pynta en del för en sådan, runt 3000:- brukar dom ligga på. Men jag kan starkt rekommendera att man lägger minst 2000:- på en ny dammsugare om man inte vill släpa tillbaka den om några månader trasiga produkten till inköpsstället.

7/10 för dysons DC20
Den har cyclonic technology och det låter på ett lite speciellt sätt vilket kan störa många samt att priset är lite saftigt. Annars är den toppen och väldigt smidig att ställa in i skåpet när man är klar.

1 kommentar:

  1. Med den designen så kanske det skulle kunna bli kul till och med att dammsuga?! =)
    Jag tycker vi har en bra nu, men detta är ett köp att överväga då den är påslös!
    Bra inlägg! =)

    SvaraRadera