torsdag 9 april 2009

Logitech Revolution



Då jag inte enbart vill gnälla kommer jag blanda lite, tänkte starta med min egen Datormus!

Logitech Revolution.
Detta är en trådlös mus som jag verkligen gillar av en väldigt simpel anledning.
Freescroll, världens skönaste funktion. Om man snurrar scrollhjulet tillräckligt fort som hamnar det i frispinn och snurrar på i princip tills man stannar det igen. Scrollen är inte i plast utan i metall och går givetvis även att putta i sidled om man vill ha den funktionen. Då jag både kör mycket vanliga tråkiga program såsom Firefox eller excel (kör ifs openoffice Calc numera, men sak samma) samt även spelar en del spel kan jag säga att denna musen är klockren för det första och måhända inte lika bra för det andra. Då scrollen inte fungerar speciellt bra att klicka på så försvinner en "nödvändig"/"nördvändig" knapp i många spel.

Jag måste ändock ge denna mus en 8/10, materialval och gedigen känsla rakt igenom
Det som inte ger den 10/10 är spelvänligheten samt det mastiga priset, runt 1000:- kan man räkna med att få pynta för en sådan..

Rent kvalitetsmässigt måste jag säga att Logitech ligger bra till och deras servicesystem är finfint, om det är ett elektriskt fel på din produkt byts den ut direkt i butik, sådan servicekänsla gillar jag skarpt! (Givetvis upp till enskild butik om dom vill skicka för service, men logitech skickar aldrig tillbaka något lagat)

2 kommentarer:

  1. Funderar på dessa datorer, är det något du skulle rekommendera?
    -Asus Eee-PC 901 Go 3G
    -Acer Aspire One AOA150-BBw 3G

    Eller någon annan minipc?

    SvaraRadera
  2. Måste säga att jag lutar åt Acers dator.

    I det stora hela är dom ganska lika med samma processor samt arbetsminne. Acern har en riktig hårddisk på 160gb medans Asusen bara har 16SSD minne. Så om du kommer spara mycket på den finns det bara ett alternativ.

    Vet att asusen har haft lite problem med trasiga pixlar och att deras pixelpolicy inte är något vidare. Så om du bestämmer dig för den skall du kontrollera skärmen noga när du köper den och om du hittar döda eller lysande pixlar kan du alltid lämna tillbaka den direkt! Verkar även som dom haft lite problem med tangentborden samt mousepaden, brukar inte vara något problem att få det på garantin men det kan ta lite tid att få det åtgärdat

    Acers dator har haft lite problem med BIOS och laddning av batteri, brukar inte vara något problem att få det på garanti där heller men även där får man vänta på reparationen en tid.
    Förhoppningsvis är detta "mjukvarufel" åtgärdat på nyare datorer som säljs nu

    Båda är väldigt smidiga men acer's variant är helt klart den snyggare av de båda, och då detta är en typisk dator man har med sig överallt måste den självklart se bra ut! :D

    Skall också säga att jag har ingen av dessa datorer personligen och kan bara utgå från vad jag har sett och hört, alltså bör man själv göra undersökningar om vad som passar en själv bäst

    Men enligt Pryl-Idioten är det 1-0 till Acers även om priset är lite högre på den

    SvaraRadera